Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29354
Title: | Метафора, символ, алегорія як основа образної структури сценографії Німеччини і України 20-х років ХХ століття |
Other Titles: | Metaphors, Symbols and Allegories as the Basis of the Figurative Structure of German and Ukrainian Stage Design in the 1920’s |
Authors: | Риибченко, Олеся Григорівна |
Keywords: | образотворче мистецтво символіка художник театр німецьке мистецтво сценографія українське мистецтво |
Issue Date: | Oct-2024 |
Citation: | Рибченко О. Г. Метафора, символ, алегорія як основа образної структури сценографії Німеччини і України 20-х років ХХ століття / О. Г. Рибченко // Вісник, Київського національного університету культури і мистецтв. – 2024. – №2, Т. 7. – C. 130-143. |
Source: | Вісник, Київського національного університету культури і мистецтв. |
Abstract: | Метою дослідження є комплексний аналіз новітніх композиційних структур німецького театру 20-х рр. ХХ ст. (на прикладі творчої практики сценографа Оскара Шлеммера). Важливо зіставити та довести вплив нової німецької сценографії на українське мистецтво на прикладі творчості художника Анатоля Петрицького, який надихався новочасними модерними ідеями, проте створював власну українську театральну мову. Методологією дослідження є системний підхід, методи синтезу, узагальнення та порівняння. Для дослідження новочасних підходів у сценографії використано мистецтвознавчий і порівняльно-історичний підходи, що дають змогу простежити тенденції оновлення та реформ в образній лексиці спектаклю. Теоретичні та практичні результати дослідження розкривають раніше нерозв’язані питання мистецтвознавчих досліджень. Наукова новизна полягає у виявленні новочасних композиційно-просторових рішень в українській сценографії українського художника А. Петрицького під впливом нових європейських тенденцій, а саме німецької сценографії художника О. Шлеммера. Висновки. Доведено, що А. Петрицький – сценограф високого рівня. Йому вдалося створити новітній український театр, в основі якого багатовікові народні вертепні традиції з впізнаваним українським колоритом та національною символікою. Наголошено, що ймовірна зацікавленість А. Петрицького новітніми розробками німецької школи сценографії сприяла оновленню мистецтва в українській сценографії, а своєрідні впливи не тільки збагатили, а й розкрили першоелементи народного мистецтва через метафору, символ, алегорію.Ключові слова: образотворче мистецтво; українське мистецтво; сценографія; німецьке мистецтво; театр; художник; символіка |
DOI: | 10.31866/2616-759X.7.2.2024.314152 |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29354 |
Faculty: | Навчально-науковий інститут культури і креативних індустрій |
Department: | Кафедра цифрового мистецтва |
ISSN: | ISSN 2616-759X (Print), ISSN 2617-1236 (Online) |
Appears in Collections: | Наукові публікації (статті) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
314152-Текст статті-727731-2-10-20241031.pdf | 943,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.