Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29391
Title: | Підготовка викладачів закладів професійної освіти: кібернетичний вимір інтелектуальних систем |
Other Titles: | Training of teachers in vocational education institutions: cybernetic dimension of intelligent systems |
Authors: | Косяк, І. В. Громоздова, Л. В. Кашина, Г. С. |
Keywords: | професійна освіта інтелектуальна інформаційна система штучний інтелект professional education intelligent information system artificial intelligence |
Issue Date: | 30-Apr-2024 |
Citation: | Кашина Г. Підготовка викладачів закладів професійної освіти: кібернетичний вимір інтелектуальних систем / Г. Кашина, Л. Громоздова, І. Косяк // Освіта. Інноватика. Практика. – 2024. – № 12(4). – С. 12–16. |
Source: | Освіта. Інноватика. Практика. |
Abstract: | У статті розглянуто інтелектуальні системи як кібернетичну категорію ділового наукового контенту підготовки педагогів професійного навчання, зокрема за спеціальністю 015 Професійна освіта (спеціалізація цифрові технології). Встановлено, що професійна (професійно-технічна) освіта є комплексом педагогічних та організаційно-управлінських заходів, що дозволяють забезпечити оволодіння громадянами знаннями, уміннями і навичками в обраній ними галузі професійної діяльності, формування компетентності та розвиток професіоналізму, виховання загальної і професійної культури. Зазначено, що рівень підготовки кваліфікованих робітників у закладах професійної (професійно-технічної) освіти залежить від професійної освіти педагогічних працівників цих закладів. Акцентовано увагу на формуванні нового покоління фахівців, здатних самостійно змінювати професійні навички та кваліфікації, навчатися упродовж життя, підвищувати кваліфікацію, професійно самовдосконалюватися з урахуванням потреб ринку праці. Охарактеризовано сучасні технології, пов’язані з використанням ІКТ, що надають змогу розширити можливості отримання освіти під час пандемії COVID-19 та повномасштабної війни в нашій державі, зокрема застосування мережі Internet, зокрема хмаро орієнтованих середовищ, технологій дистанційного та змішаного навчання за допомогою платформ Microsoft Teams, Moodle, Skype, Zoom, Hangouts meet та ін. Окреслено понятійне поле досліджуваної дефініції «Інтелектуальна інформаційна система» як комплексу засобів (програмних, лінгвістичних, логіко-математичних тощо), який обробляє, накопичує та використовує значні обсяги інформації, забезпечує спілкування з людиною на природній мові, забезпечує високий рівень автоматизації при формуванні управлінських рішень на основі отриманої інформації, поточних та попередніх станів системи. Їх особливість полягає в акумуляції складних технологічних рішень для забезпечення автоматизації процесів обробки інформації та прийняття альтернативних рішень вирішення поставлених задач. Визначено категорію інтелектуальної системи у кібернетичному вимірі: Інтелектуальна система - це інтерфейсний інструментарій продовження інтелектуальних можливостей людини. Ця система має в своєму кібернетичному вимірі: вхід (Х)-інтелект людини, чорну скриню (Y) - програмний інформаційний продукт інтелектуальної діяльності людини та вихід (Z) - людину-користувача результату роботи системи. |
DOI: | 10.31110/2616-650X-vol12i4-002 |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29391 |
Faculty: | Факультет мистецтв і моди |
Department: | Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну |
Appears in Collections: | Наукові публікації (статті) Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2024-OIP-v12i4+-+Kashina,Hromozdova,Kosiak.pdf | 386,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.