Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/2983
Title: Вплив методики стимульованого розвитку стрибучості на показники координаційних якостей студенток педагогічних вищих навчальних закладів
Other Titles: Influence of methods of the stimulated development of jumping ability is on the indexes of coordinating internalss of students of pedagogical institutes of higher
Authors: Колумбет, О. М.
Черновський, С. М.
Keywords: фізичне виховання
координаційні якості
стрибучість
physical education
jumping ability
coordinating internalss
Issue Date: 2016
Citation: Колумбет О. М. Вплив методики стимульованого розвитку стрибучості на показники координаційних якостей студенток педагогічних вищих навчальних закладів / О. М. Колумбет, С. М. Черновський // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання. — 2016. — Вип. 139, Т. 1. — С. 94-99.
Source: Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. Фізичне виховання
Abstract: У статті викладений аналіз багаторічних досліджень методики стимульованого розвитку координаційних якостей студенток педагогічних ВНЗ (зокрема, стрибучості). Матеріали досліджень показали, що стрибучість – досить складна координаційна якість, яка має різні прояви і різновиди, вдосконалення яких вимагає використання різноманітних вправ. Творчі рухові завдання вимагають різних умов для їх здійснення, і для оцінювання потрібні відповідні критерії. Отримані дані досліджень свідчать про те, що розвивати стрибучість необхідно відповідно до її різновидів і проявів, що, у свою чергу, вимагає відповідного підходу до змісту методики її вдосконалення.
In the article the expounded analysis of long-term researches of methods of the stimulated development of coordinating internalss of students of pedagogical institutes of higher (in particular, to jumping ability). The methods of development of coordinating internalss were based on conception of providing of optimal volume of muscular activity at the use of the physical loading not less than 1-2 hours of daily employments on fresh air. In maintenance of methods of development of jumping ability the complexes of motive tasks were included with a repressing orientation on the increase of indexes of her concrete variety taking into account the simultaneous operating of the physical loading on perfection of basic displays of the investigated coordination. To that end there was the applied system of tests and criteria of evaluation which allowed with sufficient objectivity to measure growth of jumping ability rates after her basic varieties. Considerable attention was spared to the variety of the muscular loading. Deployment of various variants of physical exercises which are contained in the program by the use of different terms and methods of their implementation introductions of creative tasks, which train students to constructing of new models of the already studied physical exercises, activated them motive activity, stimulated realization of reserve possibilities. Materials of researches showed that jumping ability is difficult enough coordinating quality, which has different displays and varieties perfection of which requires the use of varioust exercises. Creative motive tasks require different terms for their realization, and for an evaluation corresponding criteria are needed. Data of researches are got testify that developing adroitness is necessary in accordance with her varieties and displays, that, in turn, requires the corresponding going near maintenance of methods of her perfection.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/2983
Faculty: Факультет культурних і креативних індустрій
Department: Кафедра фізичного виховання та здоров'я
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра фізичного виховання та здоров'я (ФВЗ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20161109_101.pdf499,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.