Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29850
Title: Система керування процесом упорскування циліндрового мастила суднових двигунів із нечітким регулятором
Other Titles: Control system of the cylinder oil injection process of marine engines with a fuzzy controller
Authors: Бігун, Сергій Володимирович
Сіманенков, Андрій Леонідович
Лебеденко, Юрій Олександрович
Keywords: нечіткий регулятор
судновий головний двигун
оптимальне керування
система лубрикаторного змащення
імітаційна модель
Issue Date: 2-Aug-2024
Citation: Бігун С. В. Система керування процесом упорскування циліндрового мастила суднових двигунів із нечітким регулятором / С. В. Бігун, А. Л. Сіманенков, Ю. О. Лебеденко // Прикладні питання математичного моделювання. - 2024. - Т. 7 (№1). - С. 11-22.
Source: Прикладні питання математичного моделювання
Abstract: Статтю присвячено дослідженню підходів до побудови високоефективних та високонадійних систем керування процесом упорскування циліндрового мастила суднових двигунів у різних режимах функціонування. Метою дослідження є аналіз потенційних можливостей упровадження нечітких алгоритмів керування для побу-дови регулятора системи змащення, що забезпечував би ефективне керування процесом в умовах дії зовнішніх збурюючих факторів. Об’єктом досліджень є системи нечіткого керування процесами імпульсного лубрикатор-ного змащення суднових головних двигунів. Предметом досліджень є регулятор системи керування процесами імпульсного лубрикаторного змащення суднових головних двигунів на базі нечіткого виводу.Для досягнення поставленої мети в роботі проаналізовано структуру системи імпульсного лубрикатор-ного змащення, визначено збурюючі фактори, зокрема вплив параметрів палива на процес змащення, та їхній вплив на функціонування системи. Виходячи з вимог до якості процесу змащення, що передбачає підвищення ресурсу головного двигуна, забезпечення безпечної експлуатації, підвищення надійності та забезпечення живу-чості у разі виникнення аварійних ситуацій, мінімізацію витрат праці на обслуговування за рахунок точного дозування циліндрового мастила, сформульовано задачу оптимального керування. Ураховуючи нестаціонарний характер параметрів моделі об’єкта керування, обґрунтовано доцільність застосування нечітких алгоритмів для визначення параметрів налаштування регулятора.Розроблено структуру нечіткого регулятора, визначено вхідні та вихідні параметри, а також побудо-вано відповідні функції належності. Виходячи з аналізу процесу функціонування системи змащення та вра-ховуючи критерій оптимальності, сформовано базу правил для визначення пропорційних та інтегральних складників регулятора, на основі чого побудовано математичну модель нечіткого регулятора, яка описує його роботу в умовах різних режимів функціонування. Дослідження, проведені з використанням імітаційної моделі, показали ефективність та доцільність застосування нечітких алгоритмів у регуляторах системи змащення.
DOI: 10.32782/mathematical-modelling/2024-7-1-1
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29850
Faculty: Факультет мехатроніки та комп'ютерних технологій
Department: Кафедра інформаційних та комп'ютерних технологій
ISSN: 2618-0340
2618-0332
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf1,23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.