Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30783
Title: Ethical and methodological considerations in using ai for language instruction
Other Titles: Етичні та методологічні міркування щодо використання штучного інтелекту в навчанні мов
Authors: Petrenko, Viktoriia
Keywords: AI in education
data privacy
digital pedagogy
ethics
language instruction
Issue Date: 24-Apr-2025
Publisher: НУК ім. адмірала Макарова
Citation: Petrenko V. Ethical and methodological considerations in using ai for language instruction / V. Petrenko // Тенденції розвитку філологічної освіти в контексті інтеграції у європейський простір : ХІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція, м. Миколаїв 24-25 квітня 2025 року. - Миколаїв : НУК ім. адмірала Макарова, 2025. - С. 79-81.
Abstract: Integrating Artificial Intelligence (AI) into language education is transforming teaching methodology and ethics. This paper analyses the benefits and risks of AI-supported instruction, emphasising data privacy, bias, and pedagogical alignment. Methodological implications such as curriculum adaptation, teacher roles, and learner autonomy are also discussed. Practical strategies for the responsible use of AI in language learning are proposed.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30783
Faculty: Інститут права та сучасних технологій
Department: Кафедра філології та перекладу (ФП)
Appears in Collections:Матеріали наукових конференцій та семінарів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Збірник матеріалів 2025 р-79-81.pdf445,19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.