Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/8868
Title: | Моделирование механизма ингибирования кислотной коррозии сталей полифункциональными пиридиновыми солями с карбонилсодержащими группировками |
Authors: | Погребова, И. С. Пилипенко, Т. Н. Коцюба, Е. С. |
Issue Date: | 2016 |
Citation: | Погребова И. С. Моделирование механизма ингибирования кислотной коррозии сталей полифункциональными пиридиновыми солями с карбонилсодержащими группировками [Текст] / И. С. Погребова, Т. Н. Пилипенко, Е. С. Коцюба // Promising materials and processes in technical electrochemistry : monograph / ed.: V. Z. Barsukov, Yu. V. Borysenko, O. I. Buket, V. G. Khomenko. - Kyiv : KNUTD, 2016. - C. 147-151. |
Source: | Promising materials and processes in technical electrochemistry |
Abstract: | Исследовалась взаимосвязь между ингибирующим действием при кислотной коррозии сталей полифункциональных четвертичных пиридиновых солей, содержащих карбонильные группировки, и характеристическими константами их заместителей. Предложена модель механизма действия исследованных соединений на металле и выявлена роль различных констант заместителей функциональных группировок в процессе ингибирования кислотной коррозии стали. The interrelation between the inhibitory action of multifunctional quaternary pyridine salts containing carbonyl groups in acid corrosion of steel and the characteristic constants of their substitutes has been investigated. A model has been proposed for the mechanism of action of the compounds studied on the metal, and the role of various constants of the functional groups during acid corrosion inhibition of steel has been revealed. |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/8868 |
Appears in Collections: | Наукові публікації (статті) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Promising2016_P147-151.pdf | 224,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.