Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/8982
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Чупріна, Н. В. | - |
dc.contributor.author | Захарчук, Євгенія Олексіївна | - |
dc.date.accessioned | 2018-03-30T11:15:48Z | - |
dc.date.available | 2018-03-30T11:15:48Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Чупріна Н. В. Трансформація та синтез художньо-композиційних елементів етнічного стилю при формуванні проектного образу в індустрії моди / Н. В. Чупріна, Є. О. Захарчук // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури : зб. наук. пр. – 2017. – Вип. ХХХІХ. – С. 164-175. | uk |
dc.identifier.issn | 2225-7586 | uk |
dc.identifier.uri | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/8982 | - |
dc.description.abstract | Мета роботи – виявлення характеру впливу художньо-композиційних характеристик національного костюма у проектуванні сучасного одягу та визначення критеріїв оцінки естетичної виразності модного вбрання в етностилі. Методологія дослідження полягає у застосуванні порівняльно-аналітичного апарату передпроектних досліджень. За результатами проведення літературно-аналітичного методу здійснено порівняльний аналіз, в якому систематизовано композиційну будову традиційного вбрання та визначено засоби її трансформації в умовах функціонування сучасної індустрії моди та дизайну костюма. У ході проведеного аналізу визначено засоби трансформації та синтезу художньо-композиційних елементів етнічного стилю при формуванні проектного образу в індустрії моди. У сучасній моді не відбувається цитування тих чи інших етнічних мотивів, дизайнери здійснюють трансформацію певних фольклорних елементів, зберігаючи їхнє семантичне значення та поєднуючи із сучасними модними тенденціями. Етностиль не припиняє бути актуальним в нових сезонах моди, тому що він вже огорнув практично всі основні та колоритні народи. Відповідно до таких актуальних тенденцій сучасної індустрії моди як глобалізація та персоніфікація проектних образів, провідні дизайнери створюють колекції різноманітних стильових рішень, але саме етнічні культури завоювали їхні серця. У дизайні одягу це виявляється в пошуках натхнення у традиційному костюмі та створенні моделей з етнічними нотами. На додаток до костюма модельєри звертаються також до декоративно-прикладного мистецтва та усної народної творчості. Тому, можна сміливо сказати, що народні традиції продовжують жити у моделях, які створюють всесвітньовідомі дизайнери та споживають користувачі масового сегменту ринку індустрії моди. | uk |
dc.description.abstract | Цель работы – выявление характера влияния художественно-композиционных характеристик национального костюма в проектировании современной одежды и определение критериев оценки эстетической выразительности модного наряда в этностиле. Методология исследования заключается в применении сравнительно-аналитического аппарата предпроектных исследований. По результатам проведения литературно-аналитического метода осуществлен сравнительный анализ, в котором систематизировано композиционное строение традиционного наряда и определены средства его трансформации в условиях функционирования современной индустрии моды и дизайна костюма. В ходе проведенного анализа определены средства трансформации и синтеза художественно-композиционных элементов этнического стиля при формировании проектного образа в индустрии моды. В современной моде не происходит цитирования тех или иных этнических мотивов, дизайнеры осуществляют трансформацию определенных фольклорных элементов, сохраняя их семантическое значение и соединяя с современными модными тенденциями. Этностиль не прекращает быть актуальным в новых сезонах моды, потому что он уже охватил практически все основные и колоритные народы. В соответствии с такими актуальными тенденциями современной индустрии моды как глобализация и персонификация проектных образов, ведущие дизайнеры создают коллекции разнообразных стилевых решений, но именно этнические культуры завоевали их сердца. В дизайне одежды это проявляется в поисках вдохновения в традиционном костюме и создании моделей с этническими нотами. В дополнение к костюму модельеры обращаются также к декоративно-прикладному искусству и устному народному творчеству. Поэтому можно смело сказать, что народные традиции продолжают жить в моделях, которые создают всемирно известные дизайнеры и используют потребители массового сегмента рынка индустрии моды. | uk |
dc.description.abstract | Identification of the nature of artistic and compositional characteristics influence of the national costume in the design of modern clothing and determine the criteria for assessing the aesthetic expressiveness of a fashionable dress in ethnic style. The methodology of the research is to apply the comparative-analytical apparatus of pre-design studies. As a result of the literary-analytical method, a comparative analysis was carried out in which the compositional structure of the traditional outfit was analyzed and systematized, and the means of their transformation were determined in the conditions of the modern fashion industry and costume design. In the course of the analysis, the means of transformation and synthesis of artistic-compositional elements of ethnic style during the formation of a design image in the fashion industry have been identified. In the modern fashion, there is no quotation of certain ethnic motives, designers carry out the transformation of certain folklore elements, preserving their semantic value and combining with contemporary fashion trends. Ethnic style does not cease to be relevant in the new fashion seasons because it has already enveloped virtually all the main and colorful peoples. According to such topical trends of the modern fashion industry as globalization and personalization of design images, leading designers create collections of various stylistic solutions, but ethnic cultures have conquered them the heart. In the design of clothing, this is found in search of inspiration in the traditional costume and the creation of models with ethnic notes. In addition to the costume designers also turn to decorative and applied arts and oral folk art. Therefore, one can safely say that traditional folk traditions continue to live in the models created by world-renowned designers and consumers of the mass market segment of the fashion industry | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | індустрія моди | uk |
dc.subject | етностиль | uk |
dc.subject | національні мотиви | uk |
dc.subject | проектний образ | uk |
dc.subject | модний продукт | uk |
dc.subject | модна тенденція | uk |
dc.subject | масова мода | uk |
dc.subject | сегмент модного ринку | uk |
dc.subject | модний образ | uk |
dc.subject | индустрия моды | uk |
dc.subject | этностиль | uk |
dc.subject | национальные мотивы | uk |
dc.subject | проектный образ | uk |
dc.subject | модный продукт | uk |
dc.subject | модная тенденция | uk |
dc.subject | массовая мода | uk |
dc.subject | сегмент модного рынка | uk |
dc.subject | модный образ | uk |
dc.subject | fashion industry | uk |
dc.subject | ethnic style | uk |
dc.subject | national motives | uk |
dc.subject | design image | uk |
dc.subject | fashion product | uk |
dc.subject | fashion trend | uk |
dc.subject | mass-market fashion | uk |
dc.subject | fashion market segment | uk |
dc.subject | fashion image | uk |
dc.title | Трансформація та синтез художньо-композиційних елементів етнічного стилю при формуванні проектного образу в індустрії моди | uk |
dc.title.alternative | Трансформация и синтез художественно-композиционных элементов этнического стиля при формировании проектного образа в индустрии моды | uk |
dc.title.alternative | Transformation and synthesis of art-composite elements of the ethnic style in the formation of design image in the fashion industry | uk |
dc.type | Article | uk |
local.contributor.altauthor | Чуприна, Н. В. | - |
local.contributor.altauthor | Захарчук, Евгения Алексеевна | - |
local.contributor.altauthor | Chouprina, N. V. | - |
local.contributor.altauthor | Zaharchuk, Yevgenija | - |
local.subject.section | Мистецтвознавство, дизайн і ергономіка | uk |
local.source | Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури | uk |
local.source | Topical problems of history, theory and practice of artistic culture | uk |
local.subject.faculty | Факультет дизайну | uk |
local.identifier.source | Видання України | uk |
local.subject.department | Кафедра мистецтва та дизайну костюма | uk |
local.subject.method | 0 | uk |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Кафедра мистецтва та дизайну костюма (МДК) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
20180326_301.pdf | 470,93 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити | |
20180326_301_Titul.pdf | 240,9 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити | |
20180326_301_Zmist.pdf | 237,58 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.