Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/9341
Title: | Особливості інформальної освіти педагогів вищої школи |
Other Titles: | Peculiarities of informational education higher school teachers |
Authors: | Внукова, Ольга Миколаївна |
Keywords: | інформальна освіта самоосвіта педагоги вищої школи безперервний професійний розвиток професійні компетентності педагогічна майстерність informational education self-education higher education teachers continuous professional development professional competence pedagogical skills |
Issue Date: | Oct-2017 |
Citation: | Внукова О. М. Особливості інформальної освіти педагогів вищої школи / О. М. Внукова // Virtus. – 2017. – # 17, October. – P. 95-97. |
Source: | Virtus |
Abstract: | У статті досліджено інформальну освіту як складову професійного розвитку педагогів вищої школи. Розглянуто поняття, зміст та особливості інформальної освіти викладачів. Визначено мотиви, стимулюючі та гальмівні фактори самостійної пізнавальної діяльності педагогів. З’ясовано роль інформальної освіти у формуванні професійних компетентностей та педагогічної майстерності педагогів вищої школи. The article addresses informational education as a component of the professional development of high school teachers. The concept, content and features of information education of teachers are considered. The motives, stimulating and inhibitory factors of independent cognitive activity of teachers are determined. The role of informational education in formation of professional competences and pedagogical skills of high school teachers have been revealed. |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/9341 |
Faculty: | Факультет індустрії моди |
Department: | Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну |
ISSN: | 2410-4388 2415-3133 |
Appears in Collections: | Наукові публікації (статті) Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Virtus_2017_17.pdf | 582,1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.