Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/9341
Title: Особливості інформальної освіти педагогів вищої школи
Other Titles: Peculiarities of informational education higher school teachers
Authors: Внукова, Ольга Миколаївна
Keywords: інформальна освіта
самоосвіта
педагоги вищої школи
безперервний професійний розвиток
професійні компетентності
педагогічна майстерність
informational education
self-education
higher education teachers
continuous professional development
professional competence
pedagogical skills
Issue Date: Oct-2017
Citation: Внукова О. М. Особливості інформальної освіти педагогів вищої школи / О. М. Внукова // Virtus. – 2017. – # 17, October. – P. 95-97.
Source: Virtus
Abstract: У статті досліджено інформальну освіту як складову професійного розвитку педагогів вищої школи. Розглянуто поняття, зміст та особливості інформальної освіти викладачів. Визначено мотиви, стимулюючі та гальмівні фактори самостійної пізнавальної діяльності педагогів. З’ясовано роль інформальної освіти у формуванні професійних компетентностей та педагогічної майстерності педагогів вищої школи.
The article addresses informational education as a component of the professional development of high school teachers. The concept, content and features of information education of teachers are considered. The motives, stimulating and inhibitory factors of independent cognitive activity of teachers are determined. The role of informational education in formation of professional competences and pedagogical skills of high school teachers have been revealed.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/9341
Faculty: Факультет індустрії моди
Department: Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну
ISSN: 2410-4388
2415-3133
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Virtus_2017_17.pdf582,1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.