Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/9921
Title: Дослідження фоторинку в Україні
Other Titles: Исследование фоторынка в Украине
Research of the photo market in Ukraine
Authors: Овчарек, В. Є.
Жиленко, І. С.
Keywords: фотографія
дизайн
фотодизайн
фотомистецтво
аналіз ринку
фотография
фотоискусство
анализ рынка
photography
design
photo art
photo design
market analysis
Issue Date: 2018
Citation: Овчарек В. Є. Дослідження фоторинку в Україні / В. Є. Овчарек, І. С. Жиленко // Технічна естетика і дизайн : міжвідомчий науково-технічний збірник. – 2018. – Вип. 14. – С. 145-149.
Source: Технічна естетика і дизайн
The industrial art and design
Abstract: Наведені результати дослідження фотографічного ринку України з метою визначення його структури, а також стану і тенденцій розвитку. На основі аналізу зібраного фактичного матеріалу про учасників фоторинку надана класифікація видів їх діяльності, встановлене географічне розташування центрів розвитку фотосправи, визначені сучасні тренди вдосконалення фотопослуг. Запропонована класифікація напрямів і форм діяльності учасників фоторинку дає можливість організувати його ефективний моніторинг, а також впроваджувати в освітній процес і підприємницьку діяльність актуальну інформацію про потреби і можливості фоторинку в Україні.
Приведены результаты исследования фотографического рынка Украины с целью определения его структуры, а также состояния и тенденций развития. На основе анализа собранного фактического материала об участниках фоторынка предоставлена классификация видов их деятельности, установлено географическое расположение центров развития фотодела, определены современные тренды совершенствования фотоуслуг. Предложенная классификация направлений и форм деятельности участников фоторынка дает возможность организовать его эффективный мониторинг, а также внедрять в образовательный процесс и предпринимательскую деятельность актуальную информацию о потребностях и возможностях фоторынка в Украине.
The paper presents the results of the research of a photographic market of Ukraine in order to determine its structure, state and trends of development. On the basis of the analysis of a collected actual material about participants of the photo market, a classification of types of their activities is given, a geographical location of development centers of photo art is established, modern trends of improvement of photographic services are determined. The proposed classification of directions and forms of activities of photo market’s participants makes it possible to organize its effective monitoring, as well as to implement in the educational process and entrepreneurial activities actual information about the needs and possibilities of the photo market in Ukraine.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/9921
Faculty: Факультет дизайну
Department: Кафедра дизайну
ISSN: 2221-9293
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра мультимедійного дизайну (МД)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TEiD_2018_14_145-149.pdf376,93 kBAdobe PDFView/Open
TEiD_2018_14_Titul.pdf163,67 kBAdobe PDFView/Open
TEiD_2018_14_Zmist.pdf216,87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.