Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17427
Назва: | Cooperation of business representatives with higher educational institutions within dual form of education as a method of educational innovation |
Інші назви: | Співпраця представників бізнесу та закладів вищої освіти в рамках дуальної форми навчання як засіб освітньої інновації |
Автори: | Yevseytseva, Olena Kolesnyk, B. O. |
Ключові слова: | innovation cooperation of HEIs and enterprises educational programme practice and activity approach in education professional practice of students light industry's specialist dual education system інновація співпраця ЗВО та підприємств освітня програма діяльнісний підхід в освіті виробнича практика студентів спеціаліст на підприємстві легкої промисловості дуальна форма здобуття освіти |
Дата публікації: | 2020 |
Видавництво: | Київський національний університет технологій та дизайну |
Бібліографічний опис: | Yevseytseva O. Cooperation of business representatives with higher educational institutions within dual form of education as a method of educational innovation / O. Yevseytseva, B. O. Kolesnyk // Інноватика в освіті, науці та бізнесі: виклики та можливості : матеріали I Всеукраїнської конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених (17 листопада 2020 р., м. Київ) / за заг. ред. О. М. Ніфатової. – Київ : КНУТД, 2020. – С. 28-34. |
Короткий огляд (реферат): | The globalization process, rapid development of science and technologies, the spontaneous speed at which new knowledge that are required by modern specialists emerge, the entry of Ukraine into the European educational environment are determining the need for Ukrainian higher education institutions (HEIs) to implement educational innovations. There is a process of Ukrainian higher education system modifying which is aimed to ensure better quality of education, higher competitiveness and employability of its university graduates. Also, dual education system will definitely affect graduates’ status in the national labor market. The main focus is on developing a synergy of higher education and industry, a comprehensive integration of universities, technical and professional schools, on the one side, and key employers and leading industrial enterprises, on the other. Thus, higher education institutions in Ukraine must intend to improve the quality of education. Today we can state that the most prestigious higher educational establishments, including those existing and developing for centuries, have low indices compared to the actual world ratings. This fact has motivated the leadership of HEIs and The Ministry of Education and Science of Ukraine to begin the respective discussion. Nowadays, it is important to find the different ways of the higher education institutions cooperation with enterprises and implementing educational innovations; make an analysis of the current educational program and various teaching approaches of knowledge actualization. The article elucidates approaches to educational innovations in Ukraine and worldwide; analyzes the essence of the concepts of educational innovation, practice&activity approach in education, its functions, advantages and methods of integration into the educational programme; characterizes conditions for effective training of bachelors with the purpose of satisfying the demand on the labour market; outlines the ways of effective implementation of students’ professional practices on the enterprises which cooperate with the university on a permanent basis. Процеси глобалізації, стрімкий розвиток науково-технічного прогресу, стихійна швидкість появи нових знань, що необхідні сучасним спеціалістам та входження України до європейського освітнього середовища зумовлюють необхідність українських закладів вищої освіти впроваджувати освітні інновації. У статті висвітлені підходи до інновацій в освіті в Україні та світі; визначено сутність понять освітня інновація, діяльнісний підхід в освіті, кооперація університету та підприємця; охарактеризований діяльнісний підхід в освіті, його функції, переваги та методи інтеграції в освітню програму; охарактеризовано умови ефективної підготовки здобувача освіти з метою задоволення попиту на ринку праці; окреслено шляхи ефективного впровадження на постійній основі виробничої практики студентів на підприємствах, що співпрацюють із закладами вищої освіти. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17427 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну (МКД) Інноватика в освіті, науці та бізнесі: виклики та можливості |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Innovatyka2020_P028-034.pdf | 645,66 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.