Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19913
Назва: | Actualization of learning motives as a way of forming applicants for higher education in pedagogical specialties |
Інші назви: | Актуалізація мотивів навчання як спосіб формування здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей |
Автори: | Hedzyk, Andrii Kozeruk, Yuliia Kaliy, Vasyl Kolodyazhna, Alla Li, Li Kharchenko, Inna |
Ключові слова: | motives higher education teaching technology information technology мотиви вища освіта технології навчання інформаційні технології |
Дата публікації: | тра-2022 |
Бібліографічний опис: | Actualization of learning motives as a way of forming applicants for higher education in pedagogical specialties / A. Hedzyk, Yu. Kozeruk, V. Kaliy, A. Kolodyazhna, Li LI, I. Kharchenko // International Journal of Computer Science and Network Security (IJCSNS). – May 2022. – Vol. 22, No. 5. – P. 635-639. |
Source: | International Journal of Computer Science and Network Security (IJCSNS) |
Короткий огляд (реферат): | Theoretically substantiated structural and functional model of the formation of students' motivation for professional and pedagogical activities in the process of mastering a working profession, based on a systemic, competence-based, activity-based, personality-oriented and contextual approach and including the target, methodological, content, organizational and activity, evaluation and performance blocks. It has been established that the developed model effectively functions when fulfilling a set of pedagogical conditions that ensure the formation of students' motivation for professional and pedagogical activities: organization of training in the conditions of an industrial vocational education environment; students' awareness of the purpose of professional training and professional development; inclusion in the process of preparing a set of training and production tasks, selected taking into account the contextual approach; psychological and pedagogical support of the professional training process. |
DOI: | 10.22937/IJCSNS.2022.22.5.88 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19913 |
Faculty: | Факультет індустрії моди Факультет культурних і креативних індустрій |
Department: | Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну Кафедра фізичного виховання та здоров'я |
ISSN: | 1738-7906 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД) Кафедра фізичного виховання та здоров'я (ФВЗ) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Actualization-Of-Learning-Motives-As-A-Way-Of-Forming-Applicants-For-Higher-Education-In-Pedagogical-Specialties.pdf | 198,2 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.