Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27371
Назва: | Партнерська взаємодія як основа успішності професійної самореалізації здобувачів вищої освіти |
Інші назви: | Partnership as the basis for successful professional self-fulfilment of higher education providers |
Автори: | Смірнов, Сергій Дмитрищук, Наталія Силенко, Юлія Володимирівна |
Ключові слова: | етапи професійної самореалізації студенти партнерська взаємодія співпраця інноваційні комунікативні технології вища освіта проєктування у професії технології партнерської співтворчості professional self-realisation stages students partnership collaboration innovative communication technologies higher education designing in the profession partnership technologies for co-creation |
Дата публікації: | 2023 |
Бібліографічний опис: | Смірнов С. Партнерська взаємодія як основа успішності професійної самореалізації здобувачів вищої освіти / С. Смірнов, Н. Дмитрищук, Ю. В. Силенко // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – 2023. – Вип. 65, Т. 3. – С. 283-289. |
Source: | Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка Humanities science current issues: Interuniversity collection of Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University Young Scientists Research Papers |
Короткий огляд (реферат): | У статті висвітлено проблему формування професійної самореалізації здобувачів вищої освіти в контексті партнерської взаємодії. Результатом модернізації вищої освіти є акцент на розвиток технологій партнерської взаємодії, особливості індивідуального становлення студентів у просторі вищої школи, розвитку їхньої комунікативної компетентності. Проведене дослідження у закладах вищої освіти під час практичної підготовки студентів у Національному університеті "Одеська морська академія", в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова дозволило виділити наступні етапи підготовки здобувачів вищої освіти до професійної самореалізації: інформаційний, суб’єктний, творчий. Використані форми і методи відповідали завданням і функціям змістовних компонентів змодельованої навчальної системи, позитивно впливали на успішність опанування респондентами операційно-процесуального плану професійної самореалізації. Творчі різнорівневі завдання для професійної самореалізації студентів було спрямовано на пошук нових знань, самостійну пізнавальну діяльність, ріст пізнавальних потреб, забезпечення духовного та індивідуального самовдосконалення студентів. У роботі зі здобувачами вищої освіти викладачами вузів широко використовувалися колективні форми – науково обґрунтовані механізми освітнього впливу і співпраці, а саме: лекції, семінарські заняття (спецсемінар, концептуально-аналітичний семінар, проблемна дискусія); групові форми (самостійна пошукова, аналітична, моделююча діяльність студентів у складі малих груп); індивідуальні форми (самостійне мислення, систематизація, обговорення і аналіз дискусійних, проблемних питань, заняття в бібліотеці, робота з науковою, періодичною літературою і таке інше); парні форми (консультації з викладачем, індивідуальні співбесіди, діалогове спілкування у процесі дослідження проблемних питань з однокурсниками); рефлексивні обговорення за круглим столом мети та цілей самореалізації студентів. The article reflects the problem of formation of professional self-realisation of higher education applicants in the context of partnership. The result of higher education modernization is the emphasis on the development of partnership interaction technologies, peculiarities of students’ individual formation in the space of higher education, and development of their communicative competence. The study conducted in higher education institutions during practical training of students at the National University "Odessa Maritime Academy", at the Ukrainian State University named after Mikhail Dragomanov allowed to identify the following stages of higher education applicants’ preparation for professional selfrealization: informational, subjective, creative. The forms and methods used corresponded to the tasks and functions of the content components of the simulated learning system, positively influenced the success of the respondents’ mastering of the operational-processual plan of professional self-realization. Creative multilevel tasks for students’ professional self-realization were aimed at searching for new knowledge, independent cognitive activity, growth of cognitive needs, providing spiritual and individual self-improvement of students. In working with higher education applicants, university teachers widely used collective forms – scientifically grounded mechanisms of educational and learning influence and cooperation, namely: lectures, seminars (special seminar, conceptual and analytical seminar, problem discussion); group forms (independent research, analytical, modelling activities of students in small groups); individual forms (independent thinking, systematisation, discussion and analysis of debating, problematic issues, classes, the students’ self-actualisation goals and objectives should be discussed in a reflective way at a roundtable discussion with the teacher, individual interviews, dialogue with fellow students while exploring problematic issues. |
DOI: | 10.24919/2308-4863/65-3-43 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27371 |
Faculty: | Факультет дизайну |
Department: | Кафедра мультимедійного дизайну |
ISSN: | 2308-4855 (рrint) 2308-4863 (оnline) |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Кафедра мультимедійного дизайну (МД) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Партнерська_взаємодія_як_основа_успішності_професійної_самореалізації_здобувачів_вищої_освіти.pdf | Смірнов С., Дмитрищук Н., Силенко Ю. Партнерська взаємодія як основа успішності професійної самореалізації здобувачів вищої освіти | 357,29 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.