Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31894
Title: Статистичні моделі аналізу фінансово-економічних показників міжнародних туристичних компаній в умовах нестабільності
Other Titles: Statistical models for assessing the performance of international tourism companies under conditions of instability
Authors: Тарасенко, Ірина
Тарасенко, Олексіій
Грищенко, Сергій
Keywords: машинне навчання
міжнародні туристичні компанії
фінансово-економічні показники
статистичний аналіз
нестабільність
прогнозні моделі
Issue Date: 2025
Citation: Тарасенко І. О. Статистичні моделі аналізу фінансово-економічних показників міжнародних туристичних компаній в умовах нестабільності / І. О. Тарасенко, О. С. Тарасенко, І. С. Грищенко // Актуальні проблеми сталого розвитку. - 2025. - № 2 (5). - С. 83-92.
Source: Актуальні проблеми сталого розвитку
Abstract: В умовах глобальних потрясінь, нестабільності та невизначеності зовнішнього середовища, що зумовлено військовими конфліктами, енергетичною та економічною кризами, пандемію COVID-19 – туристична галузь зазнає значного негативного впливу факторів зовнішнього середовища. Особливо гостро це відчувається в Україні, яка з 2022 року функціонує в умовах повномасштабної війни, що призвело до втрати внутрішнього туристичного потенціалу, змін у зовнішньоекономічних зв’язках, споживчій поведінці українців за кордоном, скорочення транскордонної мобільності та зниження інвестиційної привабливості туристичних активів
DOI: 10.60022/2(5)-10S
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31894
Faculty: Факультет управління та бізнес-дизайну
Department: Кафедра фінансів та бізнес-консалтингу
ISSN: 3041-1807
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
АПСР+Том+2,+№+5,+2025+-+10+ст.pdfУ статті досліджено теоретичні та прикладні аспекти статистичного аналізу фінансово-економічних показників діяльності міжнародних туристичних компаній в умовах нестабільності. Авторами систематизовано сучасні статистичні моделі (описові, пояснювальні, прогнозні, моделі ефективності, машинного навчання та штучного інтелекту) та окреслено їх придатність для здійснення аналізу діяльності міжнародних туристичних компаній в умовах нестабільності. Особливий акцент зроблено на застосуванні прогнозних моделей ARIMA, VAR, GARCH та алгоритмів машинного навчання для прогнозування динаміки фінансово-економічних показників, розпізнавання кризових патернів і формування сценарних рішень. Запропонований інтегрований аналітичний підхід забезпечує комплексне розуміння закономірностей функціонування міжнародних туристичних компаній в умовах нестабільності, створює передумови для підвищення ефективності управління та розробки стресостійких адаптивних стратегій розвитку. Запропоновано модель інтегрального оцінювання сукупного впливу чинників зовнішнього середовища на фінансову стійкість міжнародних туристичних компаній. Перспективи подальших досліджень пов’язані з розширенням емпіричної бази, інтеграцією ESG-факторів до моделей і адаптацією машинного навчання для прогнозування попиту та поведінкових реакцій споживачів у сфері туризм552,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.